fbpx

Barlinek på byggmässan BAU 2017

Rekordmånga deltagare på över 250 000 personer besökte årets BAU handelsmässa för arkitektur, material och system, som ägde rum mellan den 16 och 21 januari i München. Barlinek tog fasta på mottot ”Create and be with us!”, så detta event – den största mässan i sitt slag – ville vi inte missa.

Vi ville vara trogna mottot ”Create and be with us!” genom att visa att trä inte bara skapar inredning, utan även påverkar vår livsstil och hur vi lever. Detta var alltså idén bakom konceptet i vår monter designad av Szymon Hanczar: att presentera trä i sin renaste form. Vi ville visa träets naturliga skönhet och hur den återspeglas i våra produkter.

Vår slående tvåvåningsmonter drog till sig mycket uppmärksamhet från besökarna. Besökarnas blickar drogs till montern redan på långt håll tack vare Barlineks iögonfallande och igenkännliga varumärke, men även på grund av den intressanta överdelen som inte bara täckte den översta våningen, utan också stod ut bland övriga montrar.

Monterns design var anpassad till Barlineks utställda parkettsortiment, nämligen kollektionerna Senses, Tastes of Life och Jean Marc Artisan. Senses kombinerar på ett kreativt sätt tre stora trender inom modern inredningsdesign – rejäl storlek, ett dämpat färgschema och naturlig skönhet. Senses-brädorna är bredare än vanliga standardbrädor (207 mm), med tydligt markerade kanter och subtila laseringar i jordtoner som synliggör träets naturliga skönhet. Designerkollektionen Tastes of Life skapades i samarbete med inredningsarkitekterna som tog sig till finalen i den 1:a Creation from Nature-tävlingen som organiserades av Barlinek Institute of Design och Design Alive magazine. Detta är en kollektion av färgade golvbrädor för passionerade människor som uppskattar stil och skönhet och vill njuta av livet i fulla drag. Den unika handpatinerade eken ger Jean Marc Artisan golvbrädor en själ som även personer med högsta krav uppskattar. Denna kollektion har sina rötter i den berömda franska hantverkstraditionen.

”Vårt företag lägger särskild vikt vid att samarbeta med arkitekter och inredningsdesigners. Därför gläder det oss att varje ny BAU betyder ännu flera arkitekter”, säger Dorota Karbowska-Zawadzka, Barlineks marknadschef. ”Samarbetet med designers inom detta designområde har även bidragit till en fantastisk framgång och ett exceptionellt koncept för vår monter. Med det samma bevisar vi för våra partner och kunder att Barlinek är ett företag med potential, ett företag som vill växa och utvecklas”, tillägger hon.

I år var de fler än 65 000.

Viktig statistik:

• Över 250 000 besökare

• Över 65 000 arkitekter och anställda i designstudior

• 2 120 utställare från 45 länder

Välkommen att besöka www.bau-muenchen.com >> för mer information om mässan.